WYBRANE REFERENCJE

Medycyna

Medycyna

Centrum Medycyny Inwazyjnej - Uniwersytet Gdański

Centrum Medycyny Inwazyjnej to jeden z najnowocześniejszych nowo wybudowanych obiektów szpitalnych w Polsce. W sześciokondygnacyjnym budynku CMI może być hospitalizowanych jednocześnie 311 pacjentów w jedno- i dwu osobowych pokojach. Przy szpitalu znajduje się 197 miejsc parkingowych w garażach naziemnych i podziemnych. Zapewnienie pełnej komunikacji i kontroli dostępu w obrębie całego, rozległego obiektu medycznego stanowiło ogromne wyzwanie.

Zainstalowany sprzęt:

  • Platforma iProtect
  • Interkomy Commend

Napotkane wyzwania

System musiał zapewnić pełną komunikację pomiędzy gabinetami lekarzy i pielęgniarek, salami operacyjnymi oraz pomieszczeniami technicznymi. Dodatkowym zadaniem było umożliwienie komunikacji z lądowiskiem dla helikopterów. Oprócz realizacji zadań komunikacyjnych, system musiał zapewniać również pełną kontrolę dostępu do pomieszczeń. Kontrolą zostało objętych ponad 150 przejść. Dużym wyzwaniem okazała się obsługa kontroli dostępu do wind. System umożliwił również pełne zarządzanie dostępem użytkowników do poszczególnych pięter budynku. W każdej windzie umieszczono czytnik kontroli dostępu. Po przyłożeniu karty do czytnika, użytkownik ma możliwość wyboru wyłącznie pięter, do których zostało mu przydzielone prawo dostępu. Dodatkowo system obsługuje dostęp do parkingu (obsługa 7 szlabanów). Niezwykle istotnym atutem była możliwość pełnej wizualizacji stanów poszczególnych urządzeń zlokalizowanych na terenie obiektu (m.in. stacji interkomowych, czytników kontroli dostępu, Systemu Włamania i Napadu) za pomocą jednego stanowiska obsługi składającego się z dwóch niezależnych stacji podglądu.

Dlaczego Commend?

Najważniejszym elementem rozwiązania Commend jest system interkomowy, który zapewnił pełną komunikację w obrębie całego obiektu. Kluczową rolę odegrał również system kontroli dostępu, który umożliwił pełne zarządzanie dostępem użytkowników do poszczególnych części obiektu. Na obiekcie zastosowano m.in. interkomy serii C-WS800FD.C, które są odporne na działanie kurzu, brudu i strumieni wody. Specjalna folia na panelu przednim ma działanie zapobiegające zabrudzeniu i można ją szybko i łatwo czyścić przy użyciu typowych środków czyszczących oraz środków dezynfekujących. Rozwiązanie Commend, dzięki integracji z systemami windowym oraz parkingowym umożliwiało również pełne zarządzanie dostępem do poszczególnych pięter budynku oraz stref parkowania. Dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu możliwe było pełne zarządzanie wszystkimi urządzeniami wchodzącymi w skład systemu z poziomu pojedynczego stanowiska operatorskiego.

Najważniejsze korzyści:

  • Pełna komunikacja między gabinetami lekarzy i pielęgniarek oraz 20 salami operacyjnymi;
  • Kontrola dostępu zastosowana na 120 przejściach, rozmieszczonych na całym obiekcie;
  • Zaawansowane zarządzanie kontrolą dostępu do systemu windowego oraz parkingowego.

Wypowiedź eksperta

Integrator

Na etapie realizacji projektu we współpracy z C&C zaktualizowana została konfiguracja systemu z projektowanego opartego o model central GE 700, na najnowszy aktualnie wprowadzany system GE 800. W czasie realizacji projektu powstało zapotrzebowanie na integrację systemu kontroli dostępu Commend z automatyką wind i szlabanami wjazdowymi. Dzięki możliwościom rozbudowy systemu o moduły rozszerzeń, funkcjonalność została zrealizowana. Zainstalowany system spełnia oczekiwania inwestora i pozwala na dalszą rozbudowę.

Zdzisław Flisikowski, Sprint, Kierownik projektu

Inwestor

Na etapie projektu założyliśmy, że budynek CMI będzie najnowszym i najbardziej nowoczesnym obiektem kompleksu Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Projektowany system musiał zapewnić niezawodną komunikację, bezpieczeństwo i wygodę w użytkowaniu. Rozwiązanie Commend spełniło oczekiwania użytkownika. W doborze odpowiedniego systemu wielką rolę odegrało dopasowanie go do specyficznych wymogów szpitala. Bardzo ważnym elementem była integracja systemu interkomowego z telefonią stacjonarną. Commend w bardzo prosty sposób realizuje funkcję rozgłaszania komunikatów do danych stref, co jest dużym usprawnieniem w działalności szpitala. Rewolucyjnym nazwałbym rozwiązanie dostępu do poszczególnych klinik na zasadzie kart bliżeniowych. Każdy z użytkowników posiada własną kartę, dzięki której uzyskuje dostęp do przypisanych mu obszarów. W związku ze specyfiką obiektu ma to duże znaczenie usprawniające pracę personelu, jak i bezpieczeństwo pacjentów. Z punktu widzenia służb eksploatujących system, bardzo ważnym elementem jest jego elastyczność, wysoki poziom intuicyjności oprogramowania oraz łatwość implementacji poszczególnych elementów systemu.

Michał Dudo, Uniwersyteckie Centrum Kliniczne, Administrator Techniczny CMI

 
pobierz referencję