Parking Bukowska 237 jest parkingiem prywatnym typu off-street. Z racji lokalizacji przy poznańskim lotnisku, jest to parking długoterminowy. Założeniem inwestora było wdrożenie rozwiązania, które pozwoli maksymalnie zautomatyzować korzystanie z parkingu. W efekcie  obiekt jest wyposażony w szlaban z automatycznym rozpoznawaniem tablic rejestracyjnych oraz płatnością bezgotówkową.

 

Zastosowany system parkingowy CCParking to kompleksowe rozwiązanie umożliwiające zarządzanie parkowaniem na terenie parkingu lotniskowego. System obejmuje rezerwację miejsc postojowych przez Internet, bezobsługowy wjazd i wyjazd z parkingu. W cenę usługi wliczony jest transport busem na terminal. Oto jego kluczowe funkcje i perspektywy:

 

Korzyści dla inwestora z wykorzystywania systemów parkingowych bazujących na rezerwacji online:

  • Ograniczony koszt inwestycji: możliwość rezygnacji z instalacji kasy płatniczej

  • Eliminacja kosztów stałych : bezgotówkowe formy płatności eliminują koszty oraz zagrożenia wynikające z obsługi kas płatniczych wymagających obsługi płatności gotówkowych

  • Bardziej efektywna analiza danych: automatyzacja procesu gromadzenia i analizowania danych dotyczących korzystania z parkingu pozwala na dostosowanie usług do potrzeb rynku oraz bardziej skuteczne kierowanie oferty do docelowej grupy klientów.

  • Konkurencyjność: długoterminowe parkingi z płatnością bezgotówkową są atrakcyjniejsze dla klientów, co może zwiększać konkurencyjność parkingu na rynku. Ponadto stały dostęp klienta do portalu internetowego oraz newslettera pozwala na budowanie usług dodatkowych, takich jak naprawa, czy mycie auta.

  • Dbałość o środowisko naturalne: mniejsze zużycie materiałów drukowanych

 

Funkcjonalności zastosowanego systemu CCParking:

  • Kontrola płatności: przyjmowanie płatności za wjazdy i przedłużenia pobytu (kartą, BLIK, gotówką) oraz dostęp do historii transakcji.

  • Powiadomienia o wjazdach: automatyczne powiadomienia o wjazdach pojazdów bez opłaconej rezerwacji pozwalające na szybką rejestrację i obsługę wizyty przez personel

  • Zarządzanie komunikatami: możliwość ustawienia treści wyświetlanych na tablicy przy wjeździe na teren parkingu.

  • Wysyłanie SMS do klientów: np. o godzinie i miejscu odbioru z terminala lotniska.

  • Raporty kontrolne: dostęp do wielu typów  raportów, w tym raportu opóźnionych i nieopłaconych pobytów.

  • Elastyczne definiowanie cennika: możliwość zmiany stawek opłat , w tym obsługa kodów rabatowych dla stałych klientów, czy ofert promocyjnych na konkretne dni  

  • Edycja parametrów: : Administrator ma dostęp do edycji takich parametrów jak np.  limit czasowy na wyjazd po przekroczeniu okresu opłaconej rezerwacji

  • Raporty administracyjne: : dostęp do danych o  zajętości parkingu w  oparciu o czytelne wykresy

  • Raporty finansowe: dostęp do  raportów finansowe pozwalających określić rentowność parkingu w dowolnych jednostkach czasu

  • Raporty trendów: możliwość analizowania trendów, takich jak średni czas pobytu, powtórne wizyty.

  • Funkcje indywidualne: Zarządzanie przejazdem transportów specjalnych typu LORA pozwalające na indywidualną obsługę prze personel z uwzględnieniem raportów ręcznych otwarć szlabanów.

 

Korzyści dla klienta:

  • Oszczędność czasu oraz gwarancja miejsca: : klienci mogą dokonywać rezerwacji miejsca online poprzez dedykowany portal z potwierdzeniem mailowym wysyłanym po zrealizowaniu płatności na długo przed przyjazdem na parking oraz przeglądać historię swoich rezerwacji..  

  • Szybki wjazd i wyjazd z parkingu: wjazd odbywa się bez weryfikacji statusu płatności, wyjazd na podstawie weryfikacji statusu płatności, której można dokonać online również po rozpoczęciu wizyty lub dokonać opłaty za pomocą karty płatniczej również na miejscu.

  • Bezpieczeństwo: bezgotówkowe płatności eliminują ryzyko kradzieży gotówki lub jej zgubienia

  • Eliminacja kontaktu z bakteriami i wirusami: płatność bezgotówkowa nie wymaga kontaktu kierowcy z urządzeniami typu kasa płatnicza

  • Wygoda: dzięki stałemu dostępowi do portalu klienci mogą łatwo przedłużyć swój pobyt bez konieczności fizycznego stawania w kolejce.

  • Anulowanie rezerwacji: klienci mogą anulować rezerwację zgodnie z regulaminem, a koszty anulacji są zdefiniowane w systemie.

 

Funkcje software:

  • Rezerwacje i uprawnienia: system zarządza rezerwacjami i uprawnieniami klientów do wjazdu i wyjazdu.

  • Weryfikacja dostępności: system sprawdza dostępność miejsc parkingowych i środki na koncie klienta.

  • Zarządzanie miejscami: system aktualizuje licznik dostępnych miejsc na podstawie dokonanych rezerwacji z uwzględnieniem aktualnej zajętości parkingu oraz przyjętego buforu.

  • Historia wizyt: system zachowuje historię wizyt z zapisanym zdjęciem z kamery .

  • Integracja : system współpracuje z zewnętrznymi serwisami Blue Media oraz Fakturownia.pl w celu obsługi płatności bezgotówkowych oraz wystawiania dokumentów finansowych.

 

Funkcje hardware:

  • Przyciski awaryjne: przyciski awaryjne do „ręcznego” otwierania szlabanów pozawalają na obsługę pracy szlabanu w sytuacjach awaryjnych

  • Komunikaty głosowe: głośniki tubowe rozgłaszają komunikaty głosowe nadawane przez personel na terenie parkingu.

 

System parkingowy CCParking zapewnia kompleksową obsługę klientów, jak i pozwala na efektywną pracę personelu parkingu, umożliwiając sprawne zarządzanie ruchem na terenie parkingu lotniskowego połączoną z realizacją transportu osobowego na teren terminala